Postat la: 28.12.2020 - 20:19

Supermarketurilor din Marea Britanie li se vor interzice să afișeze alimente și băuturi nesănătoase la casă de marcat sau să le promoveze, pentru a fi cumpărate. Măsură este parte a unei represiuni guvernamentale propuse împotriva obezității.

Restricțiile planificate au fost lăudate de militanții din domeniul sănătății drept „primul pas îndrăzneț" în campania promisă împotriva obezității. Restricțiile se vor aplica în alte locații care stimulează vânzările, cum ar fi intrările în magazine sau la sfârșitul culoarelor. Se vor aplica reguli similare pentru site-uri web, interzicând linkurile de vânzare către alimente nesănătoase în locuri precum pagini de pornire sau la pagini de plată. Restaurantele nu vor mai putea oferi suplimente gratuite de băuturi cu zahăr.

Restricțiile nu vor intra în vigoare decât în ​​aprilie 2022 și vor fi supuse mai întâi unui proces de consultare. Regulile cu privire la promoții - care ar opri, de asemenea, toate ofertele de cumpărare pentru alimente și băuturi bogate în grăsimi sau cu conținut ridicat de zahăr - se vor aplica numai comercianților cu amănuntul mai mari, cei cu 50 sau mai mulți angajați. Limitele în care pot fi localizate alimentele nesănătoase sunt pentru magazinele de peste 2.000 de metri pătrați, cu excepții pentru comercianții cu amănuntul specialiști, cum ar fi magazinele de ciocolată.

Urmează angajamentul lui Boris Johnson la începutul anului de a reduce nivelurile de exces de greutate și obezitate. Johnson și-a asumat angajamentul după infectia cu coronavirus, despre care premierul credea că a fost exacerbat de faptul că era supraponderal. Planurile au fost binevenite de grupurile de campanie, iar "Action on Sugar" a declarat că miniștrii ar trebui să reziste oricăror eforturi de lobby ale industriei alimentare.

Prof. Graham MacGregor, președintele grupului, a declarat: „În cele din urmă, Downing Street acționează decisiv cu un prim pas îndrăzneț pentru a restricționa vânzarea de alimente nedorite la ofertele de cumpărare multiplă și la checkout și asumând una dintre cele mai mari amenințări la adresa viitorului Marii Britanii sănătate - obezitate infantilă."

Caroline Cerny de la " Obesity Health Alliance" , care reuneste mai mult de 40 de organizații de sănătate, colegii medicale și grupuri de campanii, a spus că speranța va fi promovarea unor alimente mai sănătoase. Ea a spus: „Comercianții cu amănuntul nu vor putea să ne ispitească să cumpărăm impulsiv cutii de dulciuri la intrările în supermarketuri ... Noile reguli nu se vor aplica până la jumătatea anului 2022, astfel încât industria alimentară și cu amănuntul au suficient timp pentru a-și pregăti și schimba promoții la mâncăruri și băuturi mai sănătoase."

Șeful politicii "Diabetes UK", Helen Kirrane, a declarat că restricțiile reprezintă un „pas pozitiv către a ajuta oamenii din Marea Britanie să facă alegeri mai sănătoase atunci când vine vorba de magazinul lor de alimente". Definiția alimentelor și băuturilor bogate în grăsimi sau cu conținut ridicat de zahăr se va baza pe orientările existente, dar include articole precum ciocolată și dulciuri, chipsuri, băuturi răcoritoare și băuturi cu lapte sau suc zaharat, prăjituri, produse de patiserie și budinci, biscuiți, cereale, iaurturi , pizza, mese gata și chipsuri.

Guvernul susține că, în loc să economisească bani oamenilor, promoțiile la articole nesănătoase tind să însemne că oamenii cumpără mai mult, în timp ce afișajele de la sfârșitul culoarului pot spori vânzările de băuturi răcoritoare cu 50%. „Crearea unui mediu care îi ajută pe toți să mănânce alimente mai sănătoase mai regulat este crucială pentru îmbunătățirea sănătății națiunii", a declarat Jo Churchill, ministrul Sănătății publice. În Marea Britanie, 63% dintre adulți sunt clasificați ca supraponderali sau care trăiesc cu obezitate, în timp ce o treime dintre copii părăsesc școala primară supraponderală sau obeză.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu