Studiu: Românii cred că vor scăpa de pandemia de coronavirus până la sfârşitul anului

Postat la: 08.07.2020 12:27

Românii au redevenit optimişti şi cred că vom scăpa de pandemia de coronavirus până la finele anului, relevă un barometru de opinie Frames & Hygienium publicat miercuri.

După starea de urgenţă, românii au redevenit optimişti şi cred că vom scăpa de pandemia de coronavirus până la finele anului. 92% dintre ei au fost afectaţi într-un fel sau altul de această perioadă şi cred că cele mai eficiente măsuri antivirus sunt reprezentate de folosirea măştii de protecţie şi a gelurilor dezinfectante. Sunt principalele concluzii ale unui barometru de opinie comandat de Hygienium şi realizat de compania de consultanţă Frames.

Potrivit datelor barometrului, realizat în perioada 29 iunie - 2 iulie, pe un eşantion de peste 2500 de persoane, 92% dintre cei chestionaţi au declarat că au fost afectaţi în mare măsură de pandemie, mai ales de restricţiile impuse de autorităţi. Numai 6% nu au fost afectaţi, iar 2% nu au răspuns. Întrebaţi cum s-au protejat în această perioadă, cei mai mulţi au indicat folosirea măştii sanitare, pe care, de altfel, 47% o consideră cea mai eficientă măsură împotriva COVID-19.

Dincolo de informaţiile alarmante prezentate în spaţiul public, românii sunt, în general, optimişti în privinţa evoluţiei pandemiei. Dovadă că cei mai mulţi (67%) par a fi foarte convinşi că vom scăpa de coronavirus până la sfârşitul anului 2020, în timp ce numai 22% dintre cei chestionaţi cred că pandemia va dura mai mult timp.

61% dintre respondenţii chestionarului realizat de Frames, la comanda Hygienium, consideră că sfârşitul pandemiei va fi asigurat de un vaccin, 22% consideră că imunizarea de masă va juca un rol important în această evoluţie, iar 12% estimează că tehnologia şi măsurile de siguranţă şi securitate vor fi decisive în acest demers.

Barometrul de opinie a fost realizat în perioada 29 iunie - 2 iulie 2020, online şi prin telefon, pe un eşantion de peste 2500 de persoane, cu vârste cuprinse între 21 şi 70 de ani, reprezentativ din punct de vedere geografic, la nivel naţional. Principalele atribute ale focus-group-ului: persoane active, angajaţi, manageri, antreprenori, cu studii medii (43%) şi superioare (57%), participanţi activi la viaţa socială.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu