Schimbările pe care anul 2020 le-a adus modului în care românii își fac cumpărăturile

Postat la: 21.10.2020 - 14:58

Anul 2020 constituie momentul în care atât românii, cât și cetățenii din restul lumii și-au schimbat mare parte dintre obiceiurile de la cumpărături. Nu doar că mediul online a câștigat o pondere importantă în felul în care românii își fac cumpărăturile, dar și ceea ce cumpără aceștia s-a modificat în comparație cu anii trecuți.

Află cum s-a schimbat modul în care românii își fac cumpărăturile în timpul crizei sanitare și alte informații utile despre cumpărăturile în 2020 și-n viitor.

2020 - anul schimbărilor în comportamentul de a face cumpărături!

45% dintre români își fac cumpărăturile pe net, iar acest lucru nu se datorează doar problemelor legate de sănătate din 2020. Pur și simplu, românii au înțeles că mediul digital vine cu o serie de avantaje, iar ofertele sunt din ce în ce mai bune. De exemplu, achizițiile de produse beneficiază de facilitățile oferite de utilizarea cupoanelor de reduceri, așa cum este cazul site-ului dedicat codurilor promo Promocodius România. Astfel de platforme colectează în același loc toate cupoanele de reduceri și îi oferă cumpărătorului posibilitatea de obține reduceri într-o gamă extinsă de magazine.

În privința produselor la care vor renunța, românii și-au stabilit o serie de articole, precum mobila (61% dintre români consideră că nu este cel mai potrivit moment pentru renovări sau schimbări în locuință), mașina (36% sunt determinați să aștepte momentul schimbării autoturismului), telefoane mobile (47% dintre români își vor păstra modelul actual de telefon și vor mai aștepta până își vor achiziționa cea mai recentă versiune) și echipamente sportive (30% dintre români consideră că este mai bine să folosească echipamentele pe care le dețin în prezent).

Așa cum era normal într-o situație de criză sanitară, achiziția de produse destinate curățeniei locuinței și igienizării spațiilor a crescut cu 12% în acest an. Există și o serie de produse pentru care nivelul cererii rămâne la cote ridicate - alimentele (în această categorie, achiziționarea de dulciuri și de băuturi răcoritoare este pe primul loc, cu peste 60%, respectiv 61% din preferințele românilor) și articolele de încălțăminte și îmbrăcăminte (57% dintre români și-au propus să achiziționeze astfel de produse).

Un alt aspect este legat de încrederea românilor în brandurile care produc articolele pe care aceștia le achiziționează. 84% dintre aceștia rămân fideli companiilor de la care își fac în mod obișnuit cumpărăturile, indiferent că este vorba despre magazine terestre sau online. Trebuie remarcat și faptul că 57% dintre români au început să-și planifice cumpărăturile și nu mai achiziționează produse pe baza emoțiilor de moment. Mai mult decât atât, pentru că mare parte dintre cumpărători s-au orientat către mediul online și oferta magazinelor digitale face posibilă o căutare mult mai elaborată și mai avantajoasă din toate punctele de vedere (economisire de timp, bani, varietate de promoții etc).

Cea mai importantă modificare în acest an a reprezentat-o modul în care românii își fac cumpărăturile - 84% dintre aceștia nu mai cumpără atât de des din magazinele fizice. Acest lucru are legătură cu condițiile de a ne face cumpărăturile în medii care nu sunt 100% sigure (pentru că nivelul de interacțiune cu ceilalți este foarte ridicat). Drept urmare, românii s-au orientat către magazinele digitale, ca alternativă de cumpărături (creștere cu 90% a vânzărilor în primele luni de carantină).

Online este nu doar mai sigur, ci și mai bine pentru buzunar!

Românii apreciază magazinele online pentru că:

  • Le oferă alternative multiple la cumpărături, produse certificate și care sunt livrate într-un termen scurt;
  • Economisesc timp, nefiind nevoie de deplasări la magazinele fizice, ceea ce reprezintă și un avantaj major din punct de vedere al sănătății;
  • Economisesc bani pentru că ofertele online sunt diverse și sunt disponibile la prețuri mult mai mici în comparație cu magazinele offline (iar cupoanele de reducere, promoțiile și vânzările speciale scad și mai mult prețurile);
  • Există o gamă variată de magazine,  care acoperă toate nevoile unui cumpărător, de la site-uri cu încălțăminte, îmbrăcăminte, alimente, produse electronice, IT și electrocasnice și până la platforme cu produse confecționate manual, articole originale și alte tipuri de produse.

Cu siguranță că românii vor depăși această perioadă, dar vor păstra în anii ce urmează beneficiile descoperite în timpul crizei (avantajele de care dispun atunci când cumpără online). Mai ales că magazinele digitale își îmbunătățesc ofertele pe zi ce trece, iar facilitățile oferite sunt din ce în ce mai generoase. Ceea ce înseamnă avantaje importante pentru bugetul oricărui român!

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu