Client bătut măr de agentul de pază la ieşirea din supermarket, după ce soţia a intrat la cumpărături cu un bidon de suc de la un alt magazin

Postat la: 03.09.2020 - 11:37

Magistraţii Judecătoriei Braşov au dispus condamnarea agentului la plata unei amenzi penale de 4.000 de lei, echivalentul a 200 de zile amendă, transformate în închisoare în caz de neachitare.

Decizia instanţei, care vine la trei ani de la incident, este definitivă, nefiind contestată de niciuna dintre părţi. De altfel, în timpul procesului, clientul agresat a înaintat instanţei un înscris notarial prin care informa că nu mai are nicio pretenţie faţă de inculpat.

Incidentul violent s-a petrecut pe 10 mai 2017 la supermarketul Kaufland din Codlea. Agentul de pază şi-a recunoscut vinovăţia în faţa instanţei, admiţând că a a avut o reacţie exagerată, după ce a fost indus în eroare de comportamentul colegului său de pază.

Scandalul a ajuns în atenţia poliţiştilor, după ce un martor sunat la 112, anunţând că agenţii de pază ai magazinului erau într-o altercaţie cu un client. Poliţiştii deplasaţi la faţa locului i-au descoperit pe cei doi agenţi de pază, angajaţi ai societăţii Profesional Guard SRL (între timp, agentul inculpat nu mai este angajat al acestei societăţi n.r.) şi cei doi clienţi, soţ-soţie, cu care au avut altercaţia.

Din declaraţiile persoanelor prezente a rezultat că cei doi soţi au efectuat mai multe cumpărături din magazinul Kaufland şi, după ce au achitat contravaloarea produselor de aproximativ 350 lei, se îndreptau cu coşul şi produsele către ieşirea din magazin.

La uşa de la intrare/ieşire clienţi au fost opriţi de către un agent de pază care a solicitat femeii să prezinte poşeta la control întrucât sistemul antifurt de la ieşirea din spaţiul caselor de marcat ar fi reacţionat. Clienta a deschis geanta şi a prezentat un bidon de 250 ml de suc Fanta, pe jumătate din conţinut, despre care a precizat că îl deţine de la un local din centrul oraşului pe care la intrarea în magazinul Kaufland a omis să îl prezinte. Agentul de pază, neconvins de afirmaţiile soţilor, a intrat în discuţii contradictorii cu aceştia, adresându-şi cuvinte jignitoare.

La un moment dat, şeful de magazin a solicitat celui de-al doilea agent de pază să intervină pentru a aplana conflictul iscat. Cel de-al doilea agent de bază a intervenit brutal, lovindu-l pe clientul care încerca să-i convingă colegul că sucul fusese cumpărat dintr-un alt magazin. La faţa locului a ajuns un al treilea agent de pază care şi-a ajutat colegii să-l imobilizeze pe client şi să-l scoată în afara magazinului unde a şi fost găsit de poliţişti.

Bărbatul a relatat poliţiştilor că, la intrarea în magazin, soţia lui a depozitat într-un dulap de la intrarea în magazin o plasă în care erau haine cumpărate în acea zi, uitând să depoziteze şi un bidon de 250 ml. de suc Fanta pe care îl cumpăraseră anterior de la un alt magazin. După ce au efectuat cumpărăturile şi le-au achitat la casa de marcat în momentul când se aflau când se aflau în dreptul uşii intrare/ieşire au fost opriţi de agentul de pazăcare i-a solicitat soţiei sale să îi prezinte poşeta deoarece a fost activat sistemul antifurt din zona caselor de marcat, ocazie cu care a găsit sticla de suc, despre care persoana vătămată i-a explicat provenienţa. În aceste împrejurări agentul de pază a ameninţat că va chema paza, a adus jigniri persoanelor vătămate, context în care şi persoana vătămată a ripostat jignindu-se reciproc. Pe acest fond a intervenit a intervenit al doilea gent de pază care s-a apropiat "direct" de client, lovindu-l mai întâi cu genunchiul în zona stomacului, iar apoi cu pumnul în zona feţei.

Potrivit certificatului medico-legal, clientul a suferit leziuni ce au necesitat 6-7 zile de îngrijiri medicale. La cercetări, avea să se constate că bidonul cu suc găsit în geanta clientei nici măcar nu era comercializat în supermarketul respectiv.

"Inculpatul a recunoscut comiterea faptei pentru care este cercetat, precizând că a avut reacţia violentă din cauza faptului că a fost indus în eroare de manifestarea colegului său care se contrazicea cu persoana vătămată. A mai susţinut că a avut cunoştinţă de atribuţiile care îi reveneau în calitate de agent de securitate şi că regretă reacţia pe care a avut-o faţă de persoana vătămată. În plus, acesta a menţionat că a constatat ulterior că sticla de suc de la care s-a iscat conflictul iniţial nici măcar nu se afla la vânzare în magazinul Kaufland", se menţionează în hotărârea Judecătoriei Braşov.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu