Romania a cheltuit o SUMA URIAȘA pentru oile inecate in mare: Cat va costa scoaterea navei

Postat la: 04.12.2019 06:55

Directorul Autorităţii Navale Române (ANR), Alexandru Mezei, spune că dacă până miercuri, armatorii sau asiguratorii navei Queen Hind, eşuată în Portul Midia, nu vor prezenta un plan de ranfluare a vaporului, atunci această activitate va fi preluată de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), anunță news.ro.

Citește și: Va fi gata până la 15 decembrie! Asigurările date de premierul Ludovic Orban

Alexandru Mezei a declarat, marţi, în cadrul şedinţei Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, că armatorul navei a avut iniţial ca termen ziua de 30 noiembrie pentru a da un răspuns legat de ranfluarea navei, precizând că va reveni pe 2 decembrie cu un mesaj în acest sens, lucru care nu s-a întâmplat.

“În ceea ce priveşte dezeşuarea şi ranfluarea navei, noi am avut un termen dat către armatorul navei, care sâmbătă, în jurul prânzului ar fi trebuit să prezinte un plan de rafluare a navei, de dezeşuare şi ranfluare. Acesta nu a răspuns solicitării noastre, a dat undeva pe data de 30 seara un mesaj pe mail prin care ne informa că în cursul zilei de ieri, 2 decembrie, va veni cu acest plan de ranfluare. Acest lucru nu s-a întâmplat nici în cursul zilei de ieri”, a spus directorul ANR.

Citește și: Surse PSD ar vrea să blocheze legea privind eliminarea pensiilor speciale

El a afirmat că dacă până miercuri la prânz armatorii sau asiguratorii navei nu vor da un răspuns, ranfluarea navei va fi efectuată de către CN APMC.

“Dacă până mâine în jurul prânzului armatorii sau asiguratorii navei nu prezintă un plan de ranfluare şi nu se apucă imediat de aceste operaţiuni, vom fi nevoiţi, în conformitate cu Ordonanţa 42/1997 republicată, să dăm această activitate, această obligaţie de dezeşuare şi ranfluare către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa”, a explicat directorul ANR.

Întrebat cât va costa această operaţiune, el a răspuns: “Nimeni nu poate să estimeze astăzi cât de costisitoare poate fi această operaţiune. În primă fază s-a vorbit de o primă ofertă care a fost făcută înainte de a se face calcule referitor la modul cum se va ranflua această navă - a fost o ofertă de la Grup Servicii Petroliere, undeva la 1.840.000, cu cinci zile durând operaţiile. Ulterior când au văzut greutatea cadavrelor animalelor, au mărit această sumă, nu o cunosc astăzi la cât se ridică. Iniţial a fost 1.840.000 la care se adăuga fiecare zi peste cele cinci zile cu nişte costuri estimate la 235.000 de euro pe zi”.

Directorul ANR a precizat şi care sunt procedurile ce trebuie urmate în cazul procedurii de ranfluare.

“Ca prima etapă, nava trebuie golită de cadavrele de la puntea 6 şi 7. Trebuiesc izolate compartimentul maşini, silozul de furaje şi spaţiile de încărcare, în speţă magaziile de sub puntea 6, trebuiesc izolate cât mai bine, tras cu pompe de mare capacitate apă din ele, creată flotabilitate navei şi apoi cu o macara să i se dea un moment de redresare. Oricum navă în poziţie normală, nu mai poate fi adusă pentru că trebuie să vă gândiţi la faptul că toate animalele care sunt în punţile de jos şi toate sunt adunate pe bordul tribord, pe dreapta. Deci nu ai cum să te duci să le îndrepţi”, a spus directorul ANR.

Citește și: FBI se implică în România! Anchetă de amploare, în colaborare cu Poliția Română

El a precizat că după ce nava este adusă la cheu, apoi începe operaţiunea de descărcare a animalelor moarte, care vor fi duse la incinerare.

Mezei a mai menţionat că AMPC a reuşit să strângă cadavrele din jurul navei.

“APMC-ul a reuşit să încheie un contract cu o firmă de ecarisaj pentru cadavrele pe care le găsesc în acvatorul portuar. De asemenea, a luat măsuri şi a găsit containere etanşe prin care să poată aduce cu gabara de la locul eşuării navei până la cheu şi transportarea acestor cadavre către locul de ecarisaj. Din informaţiile mele cred că ieri s-au recuperat în jur de 60 de cadavre care au fost luate în cursul zilei de astăzi şi duse la incinerare, urmând în continuare să scoată din jurul nave cadavrele animalelor moarte. Pe măsură ce scot din interiorul barajului aceste cadavre de animale, ele continuă să iasă din navă, din spaţiile care sunt deschise. Deci continuă această operaţiune, credem noi că va fi puţin de durată”, a explicat directorul ANR.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu