Inițiativa a unui consilier general al Capitalei - Proiect de promovare turistica a Bucureștiului in perioada președinției Consiliului UE

Postat la: 13.01.2019 12:16

Consilierii generali ai Capitalei ar putea adopta, la următoarea ședință CGMB, un proiect care prevede promovarea turistică a Bucureștiului pe perioada cât România deține președinția Consiliului Uniunii Europene. Proiectul a fost depus de consilierul ALDE Tudor Ionescu, scrie Mediafax.

„Avem o oportunitate foarte mare, neîntâlnită în ultimii 12 ani, cel puțin, să ne afirmăm pe plan european și internațional, iar eu ca și consilier general și președinte al Comisiei de Relații Internaționale îmi doresc să profităm cât se poate de mult de această oportunitate. Vreau să arătăm întregii Europe, și nu numai, cât de mult a progresat Bucureștiul și România în ultimii ani, și că ne merităm locul în familia europeană”, a declarat, pentru Mediafax, Tudor Ionescu, inițiatorul proiectului.

Potrivit proiectului, instituțiile subordonate PMB ar urma ca în cadrul evenimentelor pe care le organizează să îmbine elementele specifice activității lor cu elemente ale Uniunii Europene. De exemplu, spune Tudor Ionescu, la evenimentele de tip spotlight să fie expuse și elemente ale Uniunii Europene, precum steagul Comunității.

Citeste si La un pas de tragedie - Șapte copii și mama lor, la spital din cauza intoxicației cu monoxid de carbon

„Pentru a profita de oportunitatea pe care aceste șase luni ni le oferă trebuie să oferim turiștilor care vin în București în această perioadă veritabile experiențe în funcție de ceea ce-i interesează pe ei și-n funcție de locurile și evenimentele cele mai bune pe care Capitala României le poate oferi. Astfel, instituțiile Primăriei Municipiului București vor dezvolta experiențe în funcție de specificul activităților lor, în care să îmbine elementele cele mai frumoase de promovat din viața bucureșteană cu elemente ale Uniunii Europene. Aceste experinețe oferite turiștilor sunt menite să arate frumusețea turistică, socială, culturală a Bucureștiului și a României”, se arată în proiect.

Se mai urmărește, printre altele, transmiterea de informații către turiștii străini în principalele limbi de circulație internațională.

„De asemenea, punctele de informare trebuie să fie diversificate și multiple, astfel încât o suplimentare a punctelor de informații pentru diferitele instituții este necesară. Mai ales în zona digitală/social media, este necesar ca această transmitere de informații să fie în amebele sensuri, atât în cel de a trimite informații, cât și de a primi feedback de la turiști”, potrivit actului depus de Tudor Ionescu.
Proiectul mai urmărește dezvoltarea unui program de voluntariat prin care să fie suplimentate efectivele de persoane care urmează să interacționeze cu viitorii turiști.

„Acești voluntari pot primi turiștii încă de la sosire (aeroport, gară, metrou) cât și la punctele centrale ale orașului. De asemenea, mai pot oferi informații în limbile de circulație internațională turiștilor, prin activități de tip <<întreabă-mă>>”, potrivit proiectului de hotărâre care ar putea intra pe ordinea de zi a ședinței CGMB din ianuarie.

În ceea ce privește costurile acestui proiect, Tudor Ionescu spune că fiecare instituție care va fi implicată își va face un buget în acest sens.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu