Cererile adresate de brasoveni expertilor in solutionarea alternativa a litigiilor cu bancile - sub 2% din total

Postat la: 04.12.2019 16:08

Cererile adresate de braşoveni Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) reprezintă sub 2% din numărul total al cazurilor în care au intervenit, anul acesta, specialiştii acestui organism.

Conform datelor prezentate de reprezentanţii CSALB într-o conferinţă de presă la Primăria Braşov, în 2019, până la finalul lunii noiembrie, peste 2.000 de români s-au adresat CSALB, dintre care doar 35 de cereri au venit din judeţul Braşov, aproximativ jumătate din solicitări provenind din Bucureşti şi Ilfov.

"Un studiu realizat în luna iunie ne-a arătat că 96% dintre respondenţii la un chestionar online consideră necesară existenţa CSALB în România. Cu toate acestea, 38% dintre consumatori nu ştiu cum i-ar putea ajuta CSALB. Caravana CSALB a venit tocmai ca răspuns la această nevoie de informare a persoanelor fizice cu privire la serviciile financiar-bancare şi eventualele neînţelegeri pe care aceştia le au cu băncile şi IFN-urile. Ne dorim ca prin promovarea CSALB, soluţionarea amiabilă să devină prima opţiune atunci când oamenii au neînţelegeri cu băncile", a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Citește și: Un europarlamentar PSD vrea sancționarea lui Bădălău: 'Argumentele sunt foarte multe'

Potrivit sursei citate, în ultimii trei ani şi jumătate, peste 1.370 de consumatori din România au obţinut de la bănci şi IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, scăderea ratelor la credite sau chiar ştergerea întregului sold rămas de achitat. Beneficiile obţinute în urma negocierilor dintre consumatori şi bănci, în perioada menţionată, depăşesc suma de 2 milioane de euro.

Acest serviciu este gratuit, a mai precizat sursa citată.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu