Cele mai mari greșeli de alimentație pe care le fac romanii in preajma sarbatorilor. Nutriționistul recomanda „belșugul controlat”

Postat la: 07.12.2017 12:10

ShareTweet Consumerismul exagerat, diversitatea și numărul prea mare de preparate din meniu, alimentele bogate în grăsimi, zahăr sau carbohidrați, consumul de băuturi alcoolice sau încălcarea regulilor de combinare a alimentelor și schimbarea bruscă a dietei se regăsesc printre principalele greșeli de alimentație pe care la fac românii în preajma sărbătorilor de iarnă. Astfel, potrivit nutriționistului Maria Martac, în preajma sărbătorilor ingredientele și dieta nu ar trebui să fie altele decât cele cu care organismul nostru este deja obișnuit. Din contra, ar fi indicat să folosim aceleași alimente/ingrediente, însă acestea pot fi pregătite într-un mod mult mai atractiv și mai festiv. În plus, pentru a nu ne confrunta cu probleme digestive, regrete sau probleme mai grave de sănătate, trebuie să acordăm o atenție deosebită numărului, cantității și a modului în care combinăm alimentele, să continuăm să facem mișcare și să ne planificăm din timp meniul pentru a ne bucura de preparate deopotrivă sănătoase și gustoase. „Consider că unul dintre principalele motive care ne determină pe majoritatea dintre noi să facem greșeli în ceea ce privește alimentația în preajma sărbătorilor este atitudinea de nepăsare față de reguli și senzația de relaxare completă care se răsfrânge într-un mod cu totul și cu totul greșit asupra propriului corp. Gândirea de tipul <>, <<Măcar de sărbători să mă răsfăț și să mă simt bine, iar după Revelion mă apuc de dietă >>, <> poate avea urmări dintre cele mai grave, mai ales în cazul anumitor afecțiunilor”, spune Maria Martac, nutriționist și reprezentant al AlimenteSpeciale.ro. Potrivit nutriționistului, este absolut normal ca fiecare dintre noi să marcăm această perioadă atât de frumoasă din an, însă putem să o facem printr-un „belșug controlat”, dieta fiind cu adevărat eficientă doar atunci când devine un stil de viață. Astfel, dacă în alte circumstanțe nu avem suficient timp pentru gătit și de petrecut în bucătărie, acum am putea profita și dedica mai multe resurse pentru acea rețetă de prăjitură sănătoasă pe care tot am amânat-o sau putem pune pe masa de sărbătoare o bogăție mai mare de garnituri, salate, fructe și preparate pe bază de cereale integrale, aranjate într-un mod cât mai festiv și atrăgător. Mai mult pe doctorulzilei.ro ShareTweet

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu