Ce beneficii pentru sanatate ai daca mananci caju

Postat la: 16.09.2020 20:00


Contrar părerilor conform cărora caju te poate face să te îngrași, din contră, o cantitate considerabilă de caju în dietă îți poate oferi multe beneficii pentru sănătate.
Iată care sunt principalele șapte beneficii pentru sănătate pe care le poți obține prin introducerea consumului regulat de caju în dieta ta de zi cu zi.


1. Sănătatea inimii
Nucile sunt susceptibile a fi benefice pentru sănătate, oferind un control asupra a numeroase afecțiuni, cum ar fi bolile de inimă. Studiile arată în mod constant că aportul de nuci are un efect de scădere a colesterolului, în contextul dietelor sănătoase, și există dovezi emergente ale efectelor benefice asupra stresului oxidativ, inflamațiilor și reactivității vasculare. Caju ajută la scăderea colesterolului LDL (colesterolul rău) și crește capacitatea de transport pentru colesterolul HDL (colesterolul bun). HDL este responsabil pentru absorbția colesterolului LDL din inimă și transportul către ficat, unde poate fi descompus.


2. Previne bolile de sânge
Consumul de caju în mod regulat și limitat poate ajuta la evitarea bolilor de sânge. Nucile de caju sunt bogate în cupru, care joacă un rol important în eliminarea radicalilor liberi din organism. Deficitul de cupru poate duce la deficiențe de fier, cum ar fi anemia. Prin urmare, dieta noastră ar trebui să conțină cantitatea recomandată de cupru. Iar nucile de caju sunt o sursă bună.


3. Protejează ochii
În mediul urban asociat cu poluarea excesivă, ochii noștri suferă adesea de diverse infecții. Caju conține un puternic pigment antioxidant numit zeaxantină. Acest pigment este absorbit ușor și direct de retina noastră. Acesta formează apoi un strat protector peste retină, care previne razele UV dăunătoare. Cantități mici de zeaxantină ajută la prevenirea degenerării maculare datorate vârstei și, prin urmare, ajută la menținerea sănătății ochilor.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu