Airbus și Boeing rivalizeaza in atragerea de comenzi in prima zi a Salonului aeronautic de la Bourget

Postat la: 19.06.2017 19:55

Consorțiul european Airbus și concurentul său Boeing au rivalizat în atragerea de comenzi de avioane luni, în prima zi a Salonului aeronautic de la Bourget, inaugurat de președintele francez Emmanuel Macron, relatează AFP.

a8f1d411-a1db-4ced-a933-b420249a6886

Încă de la deschiderea Salonului, Boeing a anunțat lansarea 737 MAX 10, versiune alungită a avionului său "medium carrier", în replică la A321neo al Airbus, datorită căruia constructorul european de avioane a câștigat 60% din piața de avioane "medium carrier" remotorizate.

Gigantul din Seattle a dezvăluit cu acest prilej prima comandă pentru zece aparate 737 MAX 10 pentru o sumă de 1,25 de miliarde de dolari, din partea BOC Aviation.
Au urmat alte contracte, printre care un protocol de acord pentru 60 de avioane medium și long carrier (737 Max 8 și 10, precum și 787-9 Dreamliner), în valoare de 7,4 miliarde de dolari, și o comandă pentru 30 de 787-9 'Dreamliner', long carrier-ul de ultimă generație, la o valoare de catalog de 8,1 miliarde de dolari.

La rândul său, Airbus a anunțat o comandă de 100 de A320neo în valoare de peste 10 miliarde de dolari, chiar înainte de venirea președintelui francez la standul său. Apoi a venit o altă comandă, din partea companiei americane Air Lease Corporation, pentru 12 avioane A321neo, în valoare de peste 1,5 miliarde de dolari.

În același timp, în marja salonului, Comisia Europeană a autorizat un ajutor de 377 de milioane de euro acordat de Franța și Germania pentru dezvoltarea unui nou elicopter de transport Airbus, botezat X6.
Salonul a fost inaugurat de președintele francez Emmanuel Macron care, în semn de susținere pentru industria aeronautică europeană, a sosit la bordul unui A400M, avion de transport militar al Airbus.

Programul militar cel mai ambițios lansat vreodată în Europa, avionul A400M al Airbus s-a confruntat cu importante scurtcircuite și întârzieri, precum și cu probleme tehnice și un accident mortal în 2015.

Desfășurat în condiții de securitate maximă din cauza amenințării teroriste și cu un dispozitiv aerian format din avioane de vânătoare, elicoptere, rachete sol-aer, cel mai mare salon aeronautic al lumii își va deschide vineri porțile publicului. Peste 350.000 de vizitatori sunt așteptați până duminică, dintre care 150.000 de profesioniști din domeniu, precum și 2.370 de expozanți.
Printre noutățile salonului se află A321neo și A350-1000 ale Airbus, Boeing 787-10 'Dreamliner' și Boeing 737 Max 9 sau chiar Antonov 132 D.

În ceea ce privește sectorul militar, momentul de vârf va fi prezentarea în premieră în Franța a F-35A, avionul de luptă de ultimă generație al Forțelor aeriene americane, dezvoltat de Lockheed Martin și rival al Rafale de la Dassault.

Pe frontul comenzilor de avioane, nu se anticipează ca această ediție să cunoască fastul anilor precedenți. Anul 2017 va fi unul "foarte încet pentru comenzile de Airbus, ca și pentru întreaga industrie", a avertizat directorul comercial al Airbus, John Leahy.
Industria capitalizează totuși de pe urma creșterii traficului aerian în lume, iar marii producători de avioane au în fața lor opt până la zece ani de producție în caietele de comenzi.

Airbus, care a publicat recent previziuni de piață pe 20 de ani în creștere, prevede o dublare a flotei mondiale până în 2036, la 35.000 de noi aparate în valoare de 5.300 milliarde de dolari.

Boeing ar urma să-și facă publice propriile previziuni marți, dar Kevin McAllister, șeful ramurii aviației civile a gigantului din Seattle, a declarat că mizează pe un necesar de 41.000 de avioane în următorii 20 de ani.

AGERPRES/(AS — autor: Florin Ștefan; editor: Mihaela Nicolaescu, editor online: Simona Aruștei)

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu