Dan Barna, acuzat că folosește Constituția ca "șperaclu de spart porțile puterii absolute"

Postat la: 13.09.2019 11:47

Pentru Dan Barna, Constituția României este doar un șperaclu de spart porțile puterii absolute, scrie editorialistul Mirel Curea în Evz.ro.

Dan Barna făcut o declarație halucinantă la un post de televiziune, din care reiese clar ce și cât înțelege din Constituție și rolul ei în Statul de Drept, scrie Curea.

"Dan Barna a anunțat că își dorește ca primul său „act de președinte să fie dizolvarea Parlamentului". Ne-a desenat chiar și traseul de realizare a visului său: „Moțiune de cenzură - Guvernul cade, rămâne cu atribuțiile de administrare a statului - președintele va propune un premier formal, va fi respins de majoritate, e un termen de 60 de zile în care să fie minimum două propuneri, apoi următorul președinte poate să dizolve Parlamentul".

Cum i-a venit ideea? Simplu, că așa este pe anumite trepte de dezvoltare umană, totul pare simplu: „În 30 de ani nu a fost nicicând o oportunitate mai mare de anticipate ca în acest context. Noi am propus azi un pact în care spunem să picăm Guvernul. Semnăm, facem moțiune. În momentul în care a picat Guvernul calea spre anticipate e deschisă. Președintele poate face două nominalizări formale în 60 de zile, le respingem, apoi următorul președinte poate să dizolve Parlamentul". Pe această cale, alegerile anticipate ar urma să aibă loc la „sfârșitul lui ianuarie sau în februarie."

Vorba lui Patraulea, „fix în ianuarie sau în februarie, cel mult în martie sau aprilie". În ciuda a ceea ce Barna crede despre viață și democrație, Constituția este foarte clară în ceea ce privește instituția dizolvării Parlamentului: „După consultarea președinților celor două Camere și a liderilor grupurilor parlamentare, Președintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare și numai după respingerea a cel puțin două solicitări de învestitură."

Deci, ar fi necesare două respingeri în Parlament a două solicitări de învestitură. Altfel spus, președintele țării ar face două „nominalizări formale", adică două nominalizări la mișto, ca să înțeleagă toată lumea, deși nominalizările astea, tot potrivit Constituției, se fac doar în urma consultării de către președinte a „partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament." Mai multe aici

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga comentariu

Nume*

Comentariu